Kasvitanniineilla voidaan parantaa rehun koostumusta

Kemian kevät-tapahtuman ensimmäisen päivän 23.4. päätti posterinäyttely, jossa orgaanisen ja luonnonyhdistekemian maisteriopiskelijat esittelivät tutkimustensa tuloksia.

480px_milla_leppä

Maisteriopiskelija Milla Leppä posterinsa ääressä.

Milla Lepän (kuvassa) tutkimus pyrki löytämään uusia mahdollisuuksia tanniinien ja makromolekyylien vuorovaikutusten tutkimiseen.

– Työni liittyy laitoksellamme tehtävään selvitykseen, jossa tutkitaan kasvitanniinien biologisia vaikutuksia. Niitä voidaan tutkimustulostemme mukaan käyttää esimerkiksi märehtijöiden rehussa esiintyvien loisten tuhoamiseen, Leppä selvitti.

Kemian laitoksen järjestämässä vuosittaisessa Kemian kevät- tapahtumassa sekä kandi- että maisterivaiheen opiskelijat pääsevät harjoittelemaan tutkimustulostensa esittelyä ja tutustumaan kansainvälisiin konferenssikäytäntöihin.

Tapahtuman aikana opiskelijat pitävät töidensä pohjalta lyhyitä esitelmiä. Lisäksi tutkimusryhmiä johtavat professorit esittelevät kemian tutkimuksen uusimpia suuntauksia ja saavutuksia.

Kaksipäiväinen Kemian kevät -tapahtuma on avoin yleisölle, ja se jatkuu vielä torstaina 24.4. Tuolloin päivän teemana on materiaalikemia.

Maria Ojanen

Tämä teksti on julkaistu alun perin osoitteessa http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/Uutiset/Sivut/Kasvitanniineja-sovelletaan-karjan-rehun-koostumuksen-parantamiseen.aspx

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä 1.0 Suomi -lisenssillä.